Uvedené kreace jsou často výsledkem kombinací programů. Mnohé z nich jsou i mé staré domácí programy, k jejichž přepisu do modernějších verzí ani nedošlo. Některé programy jsou dílem vzešlým z bakalářských a diplomových projektů, které jsem po dobu patnácti let na VUT a MU vedl. Díky práci studentů vznikla řada výkonných jednoúčelových programů pro předmět Výtvarná informatika. Z obecně známých programů rád používám Fractint, Apophysis, Mandelbulb3D, INCENDIATerragenTAPRATS, Knots3D, K3DSurf, QUAT, Gimp i další.

Ale hlavně program POV – Ray.  V tomto vynikajícím programu s oblibou realizuji konečné  provedení kreací (rendering). Všechny zmíněné programy jsou volně dostupné na síti. Zájemcům rád poskytnu přesnější informace (viz kontakt).

Programy jsou však pouhé nástroje. Princip tvorby spočívá ve výběru matematické formule (která je latentní) a ve volbě parametrů úlohy. Z výtvarného hlediska je rozhodující výsledné zobrazení a jeho volby (vybarvení, osvětlení, perspektiva, atd.).  I když jsem vždy usiloval o výtvarnou stránku díla, záměrem byla především oslava a popularizace matematiky.