O AUTOROVI
Autor stránky - I v o S e r b a (1934) – řadu let neúnavně buduje most mezi světem matematiky a světem umění.
Matematického vzdělání se mu dostalo na VA, ČVUT, VUT a při vlastním studiu v rámci oboru vědeckotechnické výpočty a modelování dynamických systémů na počítači, kterému se věnoval dvacet let. Na začátku osmdesátých let přešel ke vznikající počítačové grafice. V šedesátých letech se intenzivně věnoval fotografii a dějinám moderního výtvarného umění, ale jako profesionála ve výpočetní technice jej brzy zaujalo umění podporované počítačem - Computer Art. V něm se zaměřil na esteticky produktivní algoritmy procedurální počítačové grafiky, pro které se postupně celosvětově ustálil název matematické umění – Mathematical Art. V roce 1999 založil na Fakultě informatiky MU Brno předmět Výtvarná informatika. Jako výtvarník amatér je členem brněnského TT klubu - sdružení výtvarných umělců a teoretiků a Unie výtvarných umělců ČR.
Výstavy:
Algoritmy – Galerie VŠB Ostrava, 1997, samostatná výstava.
Fraktál – SALON 2000, Výstaviště Praha, 2000.
Krása algoritmů – Bezejmenná galerie Brno, 2001, samostatná výstava.
Fraktály – Invence 2002 (Computer – Multimedia Art),
Kongresové centrum Praha, 2002, mezinárodní výstava.
Generované estetiky - AGDaMM – Městské divadlo Brno, 2004.
Plastiky, obrazy, počítačové grafiky – Městské muzeum Strážnice, 2006,
spolu s manželkou Evou.
MathArt – Bezejmenná galerie Brno, 2008, samostatná výstava.